מאיגרא רמא: איש העסקים ארקדי גאידמק נכנס לכלא בצרפת

ישראל פריי No Comments on מאיגרא רמא: איש העסקים ארקדי גאידמק נכנס לכלא בצרפת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאיגרא רמא לבירא עמיקתא: איש העסקים ארקדי גאידמק, התייצב היום בפריז לשם ריצוי עונש מאסר בן שלש שנים שנגזר עליו עקב מעורבותו במכירת נשקים למלחמת האזרחים באנגולה. בנוסף למאסר, ישלם גאידמאק קנס בגובה 375 אלף יורו, בשל עבירות של הונאת מס.

עורך דינו, פטריק קלוגמן, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית שגאידמק "התייצב מרצונו החופשי בתחנת משטרה בפריז, ונכלא במהירות", הוא הסביר כי "מרשי נכנס לשלב חדש בחייו, והחליט להסדיר את חובותיו למערכת המשפט בצרפת, ויש לו את התשוקה להפוך לאזרח מן המניין בצרפת".

בא כוחו של גאידמק בישראל, עו"ד ישראל שלו, הוסיף: "לאחר מגעים עם שלטונות החוק בצרפת, התייצב היום מר גאידמק התייצב היום בצרפת כדי לרצות את עונשו. הוא זוכה באפריל 2011 מרוב סעיפי האישום כנגדו והורשע אך ורק בסעיף של עבירת מס, והלבנת הון הנובעת והקשורה לעבירת מס זו.

"מר גאידמק בעל אזרחות צרפתית וישראלית הסדיר את כל חובות המס שלו בצרפת וכעת הוא מתייצב במטרה לסיים פרשה זו לחלוטין. בכך מר גאידמק יקיים את חובותיו האזרחיות שלו מול שלטונות החוק בצרפת בגין עבירת מס שביצע לפני 20 שנה".

גאידמק, המשתייך לאליטת האוליגרכים הרוסים, שעשו הון רב עם התפרקות ברית המועצות, עלה לפני כעשר שנים לישראל, וכבש בסערה את כותרות התקשורת בססגוניותו ובכיסו הפתוח. מיזמים חברתיים גרנדיוזיים, השקעות בקבוצת ספורט, בבית החולים ביקור חולים, ובהתמודדות מתוקשרת לראשות עיריית ירושלים – הסתיימו במפח נפש לאוליגרך הרוסי.

אחרי שורת כישלונות עסקיים וציבוריים, נותר גאידמק עם הון מצומק, ועם עימותים משפטיים בין היתר עם הרב הראשי לרוסיה ועם איש העסקים לב לבייב.



0 תגובות